امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترفندهای سئو و بهینه سازی سایت چیست؟
#1
همانطور که خودتان هم می دانید، اگر ورودی های سایت از گوگل به اندازه کافی نباشد، لازم است که کاری را انجام داده تا وضعیت سایت بهبود یابد. به عبارتی ارزش یک وب سایت را بازدید کنندگان آن سایت مشخص می کنند، بنابراین وب سایت بدون بازدید ارزشی ندارد. پس اگر بخواهید که بر ارزش سایت خود بیفزاید و آن را محبوب کنید، لازم است که ترافیک زیادی را از گوگل دریافت کنید. ما در این مقاله از ایران تبلیغ به ۴ مورد اشاره کرده ایم که با انجام دادن آنها می توانید رتبه سایت خود را بهبود دهید.

۱- کار بر روی سئو داخلی

پس از اینکه وب سایت توسط موتورهای جستجوگر ایندکس شد، لازم است که نکات مربوط به سئو و بهینه سازی سایت

داخلی سایت را بررسی کرد. سئو و بهینه سازی سایت داخلی از جمله کارهای مهمی است که اگر به درستی پیاده سازی شود می تواند رتبه سایت را به شدت بهبود بخشد. از مواردی که در سئو و بهینه سازی سایت داخلی باید رعایت شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    نقشه سایت
    لینک های داخلی
    ساختار پیوندها
    کدهای HTML

 
۲- لینک های قدرتمند

برای بهبود رتبه سایت در گوگل باید به دو فاکتور بسیار مهم توجه ویژه‌ای داشته باشید. این دو فاکتور مهم لینک های قدرتمند از سایت های دیگر و محتوای با کیفیت است. اما منظور از لینک های قدرتمند چیست؟ این بدان معناست که بکلینک های خود را از سایت هایی که در نتایج جستجوها رتبه ۱ تا ۵ را دارند تهیه کنید. این وب سایت ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و لینک هایی که آنها به سایت شما بدهند، تاثیر زیادی در رتبه سایت شما ایجاد خواهد کرد. البته به خاطر داشته باشید که لینک ها باید از سایت های مرتبط باشند تا کیفیت لازم را داشته باشند.

 
۳- مانیتورینگ

افزایش رتبه سایت را چگونه می توان تشخیص داد؟ به راحتی با کمک ابزارهای آنلاین زیادی که وجود دارند شما قادر به کنترل تمام عملکردهای سایت خود خواهید بود. اما یکی از ساده ترین روش ها جستجوی مستقیم در خود گوگل است. برای انجام این کار کافیست که کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید. اگر برای چندین کلید واژه وب سایت‌تان در صفحه اول دیده شد، نشان از بهبود رتبه سایت در گوگل است.

 
۴- بروزرسانی منظم

گوگل به وب سایت هایی که به طور منظم آپدیت می شوند، علاقه بیشتری دارد. از این نکته ساده استفاده کنید و تاثیر آن را بر روی وضعیت سایت خود مشاهده کنید. به زبانی ساده‌تر، اگر شما برای سایت خود وقت نگذارید و آن را بروز نکنید، چرا گوگل باید به شما رتبه مناسبی بدهد؟ پس با تولید محتوای جذاب و کاربردی سعی کنید همیشه وب سایت خود را بروز نگه دارید.


به کارهایی که انجام میدیم تا سایتمون تا جایی که میشه در جایگاه بالاتری در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجو ظاهر بشه میگن سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. هرچی بتونید بالاتر قرار بگیرید، ترافیک بیشتری وارد سایتتون میشن. گوگل هم که اخیرا تعداد تبلیغ های صفحه های نتایجشو تغییر داده. قبلا 2-3 تا بالای صفحه بود و همین قدر هم پایین صفحه سمت راست. الان فقط 4 تا بالای صفحه نمایش میده. چون داده ها رو تحلیل کردن و فهمیدن که کسی روی تبلیغات سمت راست کلیک نمی کنه. خب حالا که یه سری چیزها تغییر کردن فکر میکنم دیگه وقتش باشه شما هم یه بازبینی رو روش سئوی سایتتون داشته باشید. اما اگه تازه با سئو و بهینه سازی سایت آشنا شدید بهتون توصیه می کنم این مقاله رو بخونید.


سئو و بهینه سازی سایت در واقع یه جنگه برای زنده موندن تو دنیای آنلاین. آماده اید که بیایید تو میدون؟
فرض کنید یه سایت خوشگل برند شده دارید با دکمه های فانتزی و عناصر اینتراکتیو. چند تا انیمیشن درست و حسابی هم رو سایت هست. خیلی بهش افتخار می کنید که البته باید هم بکنید. اگه مشتری ها سایتتونو ببینن مثل سیل به سمتش سرازیر میشن. درست؟ متاسفانه باید بگم برای اینکه بتونید برای موتورهای جستجو رتبه بگیرید به جز ظاهر زیبا به چیزهای دیگه ای هم احتیاج دارید. خیلی ها همین اشتباه رو می کنن. شاید یه سایت زیبا اولش خیلی خوب باشه، اما استفاده از امکانات فانتزی یه مشکلی هم داره. سایتتونو سنگین می کنه و سرعت بارگذاری سایتتون میاد پایین. سرعت بازگذاری تو رضایت مشتری خیلی اثر داره. خودتون اگه یه چیزی سرچ کنید و سایتی که باز کردید چند ثانیه ای طول بکشه و لود نشه چی کار میکنید؟ اگه من باشم میرم سراغ یه سایت دیگه. مشتری های شما هم میرن سراغ سایت رقیبتون. البته میشه با یه سری کارها سایت رو سبک کرد. متخصص های ما توی گروه دارکوب میتونن کمکتون کنن تا سایتتون سریع تر و اثرگذارتر بشه.
جهت یابی هم یکی از ضروریات سایت هاست. وقتی جهت یابی سایتتون خوب باشه مشتری میتونه راحت تو سایت بگرده و هرچی میخواد پیدا کنه. اما وقتی جهت یابی بد باشه به اعتبارتون لطمه میزنه. پس تو سایتتون بگردید و همه لینک ها رو چک کنید، باید ببینید وقتی روی یه لینک کلیک می کنید چه صفحه ای رو براتون باز می کنه. همون صفحه ای که روی لینک نوشته بود یا نه. اگه لینکی پیدا کردید که هیچ صفحه رو باز نمی کرد پاکش کنید. کمیت مهم نیست، کیفیت مهمه.
خب کار بعدی که باید انجام بدید اینه که سایتتونو واکنش گرا کنید. الآن دیگه سازگار بودن یه سایت با موبایل انقدر مهم شده که اگه سایتی سازگار نباشه، گوگل جریمه اش می کنه. به جز قضیه جریمه و این حرفا، اینطوری جذب کاربرتون هم بیشتره. مدیر عامل های موفق سرشون شلوغه و معمولا با گوشی هاشون از اینترنت استفاده می کنن.
برای اینکه با عدد و رقم هم حرف هامو ثابت کرده باشم:

    80% از کاربرهای اینترنت گوشی دارن.
    72% از مشتری ها سایت هایی رو میخوان که با تلفن های همراه سازگار باشه.
    بیشتر از 8/6 میلیارد نفر از مردم از گوشی تلفن همراه استفاده می کنن که یعنی 87% از جمعیت جهان.

پس دیدید که چقدر ضروریه و حتما حتما باید سایتتون رو واکنش گرا کنید. تمام سایت هایی که گروه دارکوب میسازه واکنش گرا هستن.
شبکه های اجتماعی نقش خیلی مهمی تو معروفیت یه برند دارن. به جز لینک سازی، استفاده از شبکه های اجتماعی هم میتونه روش تبلیغ خوبی باشه. اونجا بهتر میتونید توجه مردم رو جلب کنید. وقتی مردم دکمه های شبکه های اجتمای رو روی سایتتون ببینن، میان به صفحه هاتون سر میزنن و اینطوری میتونید مشهور بشید. لایک ها و فالوئر ها هم روی سئو و بهینه سازی سایت اثر میذارن. وقتی موتور جستجو سایتتون رو میخزه، لینک های شبکه های اجتماعیتون رو هم می بینه. تعامل با مشتری، جذب فالوئر و لایک و خودِ این قضیه که برای سایتتون یه رسانه اجتماعی هم دارید، رتبه سایتتون رو ارتقا میده.
کلیدواژه ها هم خیلی مهمن، البته حتما خودتون میدونید. هر چی که تو گوگل سرچ کنید، یه کلیدواژه است. چیزهایی که به عنوان کلیدواژه های سایتتون انتخاب می کنید خیلی مهمتر از اونیه که فکرشو بکنید. همین ها هستن که تعیین می کنن سایتتون کی باید رو صفحه نتایج ظاهر بشه. بزرگترین مشکلی که میبینم خیلی ها دارن اینه که کلیدواژه هاشونو خیلی کلی مینویسن. مثلا اگه رو سایتتون غذای چینی میفروشید، کلیدواژه های "چینی"، "غذا" و "تهران" اولا که گوگل آنالتیکشون خیلی هزینه میبره، ثانیا خیلی ها این کلمه ها رو سرچ می کنن و اگه یه شرکت خیلی بزرگ و مشهور نباشید دارید وقتتونو تلف می کنید. علاوه بر این، هیچکدوم از این کلمه ها به تنهایی ربطی به سایت شما ندارن.
تو این مرحله ازتون میخوام هیچ کاری نکنید و فقط یه نگاهی به مطالب سایتتون بندازید. بهترین مطالب اونایی هستن که پرمعنی و مرتبط با موضوع اصلی سایت باشن. کلیدواژه سایتتون رو به زور توی متن نچپونید. طبیعی و روون بنویسید. اگه کلیدواژه هاتون تو قسمت های مختلف سایت پراکنده بکار رفته باشه، گوگل خودش میفهمه. اما وقتی به زور میخواهید کلیدواژه رو بکار ببرید، متن بی معنی میشه و روی رتبه سایتتون هم اثر بدی میذاره. مطالبتونو دو بار بخونید که یه وقت مشکل نگارشی یا املایی نداشته باشه و از جایی کپی نشده باشه. آخرین نکته اینکه مطالبتون رو بروز نگهدارید و همیشه مرتبط بنویسید.
البته سئو و بهینه سازی سایتخیلی وسیع تر از اینه، ولی این نکته ها اصلی هاش بودن که اثر زیادی روی رتبه سایتتون میذارن و اگه رعایت بشه ترافیکتون رو بالا میبرن و فروشتون هم میره بالا.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان